tirsdag 21. april 2009

Normandie

Da er vi vel hjemme igjen i Paris. Vi har hatt to kjempefine dager i Normandie, og jeg føler virkelig at jeg har fått sett Frankrike fra en helt annen side. De byene vi har besøkt har vært koselige, små landsbyer, hvor det nesten har vært folketomt. En stor forandring fra Paris.

Mårratrøtte tryner, Cathrine og meg. Kjersti tenkte vi skulle beregne god tid og vi kom en halvtime før vi måtte da vi skulle dra avgårde.

Jeg spiller piano på et gammelt 2. verdenskrig-piano på det største 2. verdenskrigmuseet i verden.

Jentene i Caen, der vi forøvrig fant tidenes billigste (og ja, den var god!) crêpe, til bare 1,70 euro med nutella. Wiii!

Fanstisk blomstereng i en park i nærheten av hotellet i fjellandsbyen vi overnattet. Jeg begynner å bli deg, mamma...

Vi fant et fint tre som gjorde alle pene, så da tok vi mange bilder der.

ENDELIG! Et fint bilde av Kjersti og meg. Det er sjelden kost.

Vi er på Mont Saint-Michelle, et kloster som daterer seg fra rundt år 700 eller noe. Der var det ordentlig fint.

Mont Saint-Michelle

Dessuten var vi i Monets hage, der var det også helt fantastisk. Men da glemte jeg å ta med kameraet inn, som sikkert var like greit, ellers hadde jeg vel tatt 100 blomsterbilder til. Det har vært en fin tur. :)

4 kommentarer:

Karin sa...

Nå skjønner du hva jeg mener med å dra litt utenfor Paris og besøke småbyene. Fine bilder!
Nå har våren kommet for fullt i Drammen. Klart for ny sesong med blomsterbilder.

Lise sa...

Åh, elsket Normandie når jeg var der.

Christina sa...

Det var superfint der, altså! Verdt å få med seg.

Kamilla sa...

Åh, så nydelig bilde av Kjersti og deg :) Jeg skal blogge fra Paris i morgen, er så sliten i dag. Flyet ble forsinka :( Var stress med den taxrefund-greia da.. Måtte egentlig ha med greiene jeg skulle ha igjen for til den kassa, men det hadde jeg jo sjekka inn :P Gikk bra fordi jeg sjarmerte han i skranken, haha :D